Avio kompensācijas

Ja aviokompānijas vainas dēļ Tavs lidojums kavējas 3 vai vairāk stundas, tiek atcelts mazāk nekā 2 nedēļas pirms plānotā izlidošanas datuma vai arī Tev tiek liegta iespēja iekāpt lidmašīnā ar atrunu, ka nav brīvu sēdvietu - ļoti iespējams, ka Tev pienākas 250, 400 vai 600 eiro kompensācija.

Kompensācija netiek izmaksāta automātiski. Tā ir jāpieprasa.

Tas attiecas uz sekojošiem gadījumiem:

  • Lidojums ir uz vai no Eiropas;
  • Kavējums vai atcelšana ir aviokompānijas vaina;
  • Ja lidojums ir no valsts, kas atrodas ārpus Eiropas, tad lidojumam ir jābūt ar Eiropas aviokompāniju;
  • Tas notika pēdējo 3 gadu laikā.

Eiropa šajā gadījumā nozīmē visas Eiropas Savienības dalībvalstis, Islande, Norvēģija un Šveice.

Aizpildi pieteikumu mājas lapā refundor.com, paraksti pieteikumu un gaidi kompensāciju savā kontā. Gaidīšana parasti aizņem aptuveni 3 mēnešus.

Biežāk uzdotie jautājumi

J: Vai es varu saņemt kompensāciju par atceltu/aizkavējušos avioreisu?
Ja lidojat uz Eiropu* vai no tās un Jūsu lidojums tiek atcelts/aizkavēts, tad iespējams, ka Jums ir tiesības uz kompensāciju līdz 600 EUR par pasažieri. Tas attiecas uz gadījumiem, kad:

  • Avioreiss tiek pārcelts par vismaz 3 stundām,
  • Atcelts 14 dienu laikā no plānotā izlidošanas laika,
  • Jums ir liegta iekāpšana, jo vairs nav brīvu vietu (pārdotas vairāk biļetes, kā ir sēdvietu lidmašīnā).

Tas ietver visas situācijas, kad lidojuma traucējumi ir aviosabiedrības vaina. Tādas situācijas, kā ārkārtēji laika apstākļi un lidostas darbinieku streiki, nav aviosabiedrības ietekmē, tāpēc kompensācija nepienākas.

* Šajā gadījumā Eiropa nozīmē visas ES dalībvalstis, kā arī Gvadelupu, Francijas Gviānu, Martiniku, Reinjonu, Majotu, Senmartēnu, Azoru salas, Madeiru, Kanāriju salas, Islandi, Norvēģiju un Šveici. 

Maršruts ES aviosabiedrība NE-ES aviosabiedrība
No ES uz ES  Attiecas  Attiecas
No ES uz ārpus ES valstīm  Attiecas  Attiecas
Uz ES no citām valstīm  Attiecas  Nē 
Ārpus ES uz ārpus ES valstīm  Nē   Nē 

 

J: Aviosabiedrība mani aizveda uz manu galamērķi. Vai es joprojām varu saņemt kompensāciju? 
Ja jūs ieradīsieties galamērķī vēlāk, nekā sākotnēji plānots, tad jā, Jūs joprojām varat saņemt kompensāciju.

J: Aviosabiedrība atcēla manu lidojumu un atmaksāja man biļetes cenu. Vai es joprojām varu saņemt kompensāciju par lidojuma atcelšanu?
Kamēr aviokompānija nav par to paziņojusi vismaz 14 dienas iepriekš, atbilde ir "jā" - Jūs varat saņemt gan lidojuma atcelšanas kompensāciju, gan par biļeti iztērēto naudu.

J: Cik liela kompensācija man pienākas?
Precīza kompensācijas summa ir atkarīga no lidojuma attāluma un dažkārt citiem faktoriem. Šīs summas ir par vienu pasažieri, neatkarīgi no vecuma.

3-4st. kavējas 4st. + kavējas Atcelts reiss Lidojuma attālums
250eur 250eur 250eur Visi lidojumi līdz 1500km
400eur 400eur 400eur Iekšējie ES lidojumi virs 1500km
400eur 400eur 400eur Lidojumi ārpus ES, 1500km-3500km robežās
300eur 600eur/td> 600eur Lidojumi ārpus ES virs 3500km

 

J: Kāda ir Refundor loma?
Refundor palīdz Jums saņemt kompensāciju par Jūsu nelabvēlīgi ietekmētajiem lidojumiem, vajadzības gadījumā veicot tiesvedību. Liela daļa cilvēku nezin savas tiesības, un to, ka tie varat saņemt lidojuma kavējuma kompensāciju vai kompensāciju par atceltu lidojumu. Tomēr tie, kas zina, bieži vien nesekmīgi veic kompensācijas pieprasīšanu, sazinoties ar aviokompāniju tieši. Izvēloties pieteikt kompensāciju ar Refundor palīdzību, prasība tiks iesniegta Jūsu vietā, kā arī tiks izskatīts viss sarunu process. Tātad Jums tikai jāizpilda pieteikums. Procesa beigās mēs lūgsim Jums iesniegt savu bankas konta informāciju, lai mēs varētu nosūtīt Jums Jūsu kompensāciju ar bankas pārskaitījumu.

J: Cik daudz laika tas aizņem?
Tas var aizņemt kādu laiku, dažos gadījumos pat 2-3 mēnešus. Bet Jūs varat būt pārliecināti, ka mēs novedam līdz galam katru gadījumu, kā arī paziņosim Jums, ja gadījumā Jūsu prasība nebūs derīga. Kāpēc tas notiek tik ilgi? Īsā atbilde būtu - jo neviens nav teicis aviokompānijām, cik ātri tām būtu jāatbild uz šādu prasību. Atkarīgs arī no tā, kurā gada periodā tiek pieteikta kompensācija un kurai aviokompānijai. Runājot par faktoriem, kurus mēs varam kontrolēt, lai sasniegtu labākos un ātrākos rezultātus, mēs izmantojam datorsistēmu, kas ļauj automatizēt vienu lielu procesa daļu. Tas nozīmē, ka jūsu prasību var nosūtīt uz aviokompāniju daudz ātrāk, nekā tad, ja visu procesu veiktu cilvēks.

J: Kas ir nepieciešams lai pieteiktu kompensāciju?
Jūsu iekāpšanas karte vai lidojuma biļete, pases vai ID kopija un īss, viena teikuma skaidrojums par notikušo. Un tas arī viss.

J: Cik tas maksā?
Iesniedzot prasību, Jums nav jāmaksā nekas. Mēs ieturam 25% no Jūsu kompensācijas, kad esam veiksmīgi to atguvuši. Bez slēptām administrācijas maksām vai nodokļiem. Piemēram, ja mēs atgūsim Jums 400 EUR kompensāciju, mēs pārskaitīsim Jums 300 EUR un ieturēsim 100 EUR par mūsu pakalpojumiem. Ja kādu iemeslu dēļ mēs nespēsim atgūt Jūsu kompensāciju, Jums arī nebūs jāmaksā nekas.